lördag 3 december 2011

Umeå 1



Fredagsmorgonen börjar med en tripp till Sturup och flyget.
Det regnar som bara den.
Jag lyfter och läser Dagens Industri på flyget upp till Arlanda.
Läser Gradvalls intervju med Tomas Alfredson. Jesper Frisk har tagit fina bilder på honom.
Vilket fint magasin DI gör på fredagar. Otroligt. Inget nytt för mig alltså men alltid lika fint att se.

Jag läser vidare om fotografen Lynsey Addario. En fotograf jag ärligt talat inte kände till.
Oprah Winfrey rankar henne som en av världens 20 mäktigaste.
Bara en sån sak.

Landar i Stockholm. Jonas sitter och väntar.
Vi flyger vidare och där står Tobbe och väntar.
Sushi.
Bildsnack och när vi sitter i "VK-rummet" kommer VK,s chefredaktör Ingvar Näslund in med varsin påse med gåvor till oss.
Fint och snällt.
Middagen smakade fint såklart.

Nu är det lördag. Nu väntar ny bilddag och det ska bli fint.

1 kommentar:

Erik Åström sa...

Får säga välkommen!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden