tisdag 28 augusti 2012

Conehead

Detta blir inlägg 150 i augusti månad.
Jag har semester efter OS.
Jo, men det är väl okej.

Rubriken till det här inlägget är lånad av detta och jag tycker den också passar till bilden.

Jag ska skriva en grej till en tidning och idag ska jag till Sveriges Radio.
Det rullar på alltså även om jag saknar mina kollegor.
Det blir fint att ge sig in i hösten tillsammans med dom.
Peter Frennesson, Emma Larsson, Håkan Röjder, Thomas Löfqvist, Åsa Sjöström, Lars Brundin, Lisbeth Westerlund, Hussein El-Alawi, IDK, Linda Axelsson och Christina Arvidson.
Den här hösten har vi dessutom Anna Ekros som praktikant.
Har jag glömt någon känner jag mig så dum, så dum men det tror jag inte jag har.

På många sätt känner jag mig rätt slut efter OS. Men jag ska försöka att inte tjata mer om det men det märktes så tydligt på SM i helgen.

Fotografiska i helgen. Så bra och så inspirerande.
Jag köpte WPP boken, jag har inte sett den tidigare. Måste bläddra mer i den för att ge dig någon mer exakt åsikt i det.

Vi håller på att planera en korvkväll till i slutet av september, jag tror det kommer bli bra.

Jag tankar in en film i min iPad som jag såg igår. Den tar slut innan filmen är det.
Jag hinner se 1 timme och 50 minuter. 
Sen är det stopp.
Grrrr

Bläddrar i Inta Rukas bok igen. Den är fin. Tack Johan Bävman. Njut Berlin.

Bilden är tagen i Dublin. 
Jag hängde på ett gäng Hurlingkillar men det spårade tyvärr ur.
Deras intresse för flickor blev för mycket på något sätt. Frågorna blev pinsamma och jobbiga så jag fick dra mig ur det där projektet. Jag hängde på ett gäng tjejer som spelade landhockey istället.
Det gick inte heller för efter ett tag så tyckte dom det blev jobbigt med att hela tiden tänka på hur dom såg ut. Ja, du hör ju.
Men jag blir sugen på att gräva lite i den där Hurlingen igen. Hade varit roligt. Jag har varit på deras stora final (All ireland final) i Dublin med 85000 på läktaren. 
Det var inte grejen däremot även om det var en fin upplevelse. 
Men lika svårt som en fotbollslandskamp med tillgången.

Jag är fortfarande glad för det Andreas Hillergren gjorde för mig. Han fick två påsar öl för besväret.
Han sa att det räckte men jag är inte säker på att det stämmer överens med min glädje så att säga.
Jo, han måste ha blivit väldigt glad om han drack dom, allihop.
Ska passera Bauhaus på vägen och köpa en liten plastlåda till sladden. 

Jag går in på Press-stopp och kollar tidningar. Jag kan gå där inne hur länge som helst och jag blir lika förvånad varje gång. Det kommer ju massor med nya magasin hela tiden. Fina och bra.
Dyra också.
Hur kan dagspressen ha det så jobbigt?
Vi gör förmodligen för mycket skit. Så måste det vara. Småsaker som bara berör några stycken.
Nej, mer fokus på bra grejer. Fördjupningar. Ordentliga grejer. Bildjournalistik.
Tror jag.

Jag har ett minne här som jag lovat Daniel Ekbladh från OS.

Blir ledsen och orolig när jag ser att SvD ska skära ner så mycket. 
Liksom VLT och NA.
Dumt och tråkigt.

Jag inser att Kalle Melander är mitt i miljösmeten igen. Nu på Gotland.
Jag tror han trivs med det.

Saknar LeifÅ också. Kanske hinner jag med en lunch eller fika med honom i veckan.

Trodde det skulle gå att köpa dokumentären om Christer Strömholm på Fotografiska men jag hittade den inte. Inte den om Sally Mann heller.
Synd, hade gärna sett om dom, båda två.

Ska man köpa ett hus i Frankrike?
Eller på Irland?

Jag har en fin klocka på vinden från min farfars far.
Den är fin. Jag tror jag ska ta ner den.

På vinden ligger det också några Årets Bild gubbar som jag fått vid olika vinster.
Ska jag ta dom till jobbet istället?
En saknar dessutom en textbricka. Kanske jag ska beställa en sådan så jag vet vilket pris den representerar så länge jag kommer ihåg det.

Hittar ett tvättkvitto jag inte redovisat från London.
Nej, tvätten har inte kommit ännu dessvärre.

Fattar inte riktigt vad man ska med både Instagram och Facebook till?
Är inte det lite samma sak?
Sen är jag tydligen med i något som heter Pinterest också.
Är det rimligt egentligen?

Inser att paj är godare än sitt rykte.

En mycket god vän fick en dotter för flera månader sedan.
Inget namn ännu. Nu vill jag ha ett namn och det tror jag hon också vill.
Jag säger inget mer, avslöjar inte vem det är.
Okej?

Pelicanväskor är så snygga men jag insåg på OS att den stora modellen blev lite väl häftigt att dra runt på.

Hittade en bok om Banksy i London. Alltså en textbok om honom (eller henne) som jag läser.
Nej, okej en man är det nog ändå.

Garderoben då. Hur kommer det sig att den alltid blir så rörig?
Rensa och släng är ju mitt motto annars.

Fatima har namnsdag idag. För länge sedan hade vi en vikarie på tidningen som heter det.
Jag minns också när hon slängde ut sin killes TV från sitt fönster en sen natt.
Grattis på namnsdagen.

OS-invigningen i London var ju fräck. Inget snack om det.
En liten, liten detalj av den. Alltså bara några sekunder handlade det om så satt mannen som kom på internet där vid en dator.
- Det var jag som kom på internet, säger han när någon frågar.
Har inte tänkt på det innan men det är ju himla fräckt också.

Nöjd med min bil som bara går och går nu efter reparationen.

Fick en fin bok av Per-Anders Jörgensen om en restaurang som han varit med och gjort.
Hur gör han? Så fint det blir.

Lyssnar på sommar-program.

Undrar om Jessica Gow jobbar med sin uppföljare till barnbok som hon gjorde om Virkisarna.
Varför har jag inte frågat henne om det.

Jag har 30-40 små videoband. 
Kanske man skulle se till att få in dom på en hårddisk på något sätt.
Vore kanske roligt att ha men jag inser hur svårt det blir att se dom i framtiden om dom ligger på dom där banden.

Gillar David Burnetts sätt.

Som sagt.
Dagarna går.

2 kommentarer:

Ingvar Andersson sa...

Puuhh!
Ingvar

Hussein El-alawi sa...

saknar dig med chefen ..

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden