lördag 11 augusti 2012

Lördagen den 11/8


Jag lämnar mitt jobb och skyndar jag mig så har jag en ganska lugn kväll från 19-tiden.
Hjärnan vill ut och se något annat.
Kroppen säger:
Nu stannar du på rummet och bara vilar. Som du såg i det förra inlägget är liksom inte jag själv redo för någon stadsvandring.
Egentligen.
Men jag gör det ändå.
Jag lägger i från mig den där ackrediteringen som slagit mig i ansiktet idag så många gånger.
Vinden tar liksom tag i den och så kommer den i all världens fart och slår till mig med kanten.
Jag satte på mig nytvättade jeans.
Kände att nu, nu ska jag få se lite annat av London.
Det gick sådär och det kan ju faktiskt vara ett tecken på att kroppen hade rätt ändå.
Direkt när jag kom ner i tunnelbanan så tog batterierna slut i min fujifix. 
Jag tog tunnelbanan till "Photographers place" som inte fanns längre. 
Strosade runt men tog efter ett tag tunnelbanan "hem" igen och tänkte att den där irländska puben kanske. Jag och Heidi var där första kvällen och det stod att det var "Team Ireland" och vi tänkte att:
Sure...
Så var det.
150 meters kö var det och så kom det vältränade irländare med nummerlappar som passerade kön.
Bara några meter bort hittade jag en annan pub som jag kunde svalka mig på kanske.
"The flying scotsman" hette den precis som på Kungsholmen.
Men.
När jag kom in satt det några gubbar där och stirrade på en halvnaken kvinna som ålade sig runt en pinne.
Men varför ser det då ut som en vanlig pub?
Gick hem till vår bar på hotellet.
Precis utanför hotellet log en kvinna mot mig och frågade om jag ville ha lite roligt.
Jag tackade vänligt nej men berömde hennes fina halsduk.
Hon blev glad för det och vandrade vidare med sin röda resväska. Jag gick in i hotellets bar och där sprang en mus över golvet.
Hemma.
Hemma i London på något sätt.
Jag borde kanske ha stannat på rummet från början. 
Jag får den känslan.

Engelsmännen gillar verkligen sig själva.

 Sommarkväll i London.

Hans kompis till höger hade köpt ett nytt cricketrack.


Fint. 


Men allavarligt. Ta bort dom här. Det är väl ingen som använder ändå.


Shit! Vad stilla han stod. Några fulla killar försökte men det gick inte.


Vägvalen du vet, vägvalen...


Turist va?

 Där det står art låg förut ett fotoställe.


Mexikanska fans.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden