torsdag 16 augusti 2012

Om att komma hem...



Låt mig säga att många av mina bilder är tagna på höjden under OS i London. 
Jag ser det nu när jag är hemma igen och sakta går igenom mina mappar.
Så är det att vara knuten till en tidning. Man anpassar sig efter det utrymme man fått för att i det här fallet ta en höjdare varje dag. Nytt för mig, jag är mer en breddarkille.
Du ser sidorna här nedanför. Om du hängt med här på bloggen så har du sett sidorna tidigare såklart.


















På lördagar har vi dessutom ett utrymme i vår A-del som vi kallar den där vi drar en bild över ett uppslag.
Under OS i London lyckades jag få in två bilder där.
Där gäller det att tänka på bredden som du ser.


Nu är jag hemma igen och hjärnan fungerar inte som den ska. Tröttheten kommer ikapp mig.
Men jag är ledig, det är tur det. 
Det hade inte blivit mycket med någonting annars.

Även om jag saknar mina kollegor.
Jag var upp med några grejer och där hade fin-fina IDK ställt en stor flaska med välkommen-hem-vin.
Fatta vilken kollega.
Tack, tack IDK.
Du är bäst!

När jag landat lite mer så kommer bloggen sakta igång mer och mer.
Att göra ett OS tar musten ur en på många sätt. Det är mycket som kretser runt det innan avfärd och sen är det full fart i 16 dagar och sen är det slut.
Helt slut.

För dig som hängt med här så fick jag aldrig tillbaka min tvätt tyvärr.
Det sägs att den ska skickas hem hit.
Vi får se hur det blir med det.

2 kommentarer:

johan marklund sa...

Hipp hipp hurra för en så duktig fotograf du är. Mycket imponerande och inspirerande!

2 saker:

Har du tur eller är du en jävel på att researcha de olika grenarna/deltagarna?

hur kom du åt gymnastikbilden?

Hatt av, snyggt jobbat!

Anonym sa...

Gammalt djungelordspråk " bra fotografer har tur".Njut helgen vännen./IDK

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden