söndag 12 augusti 2012

Packningen

Det är nu när jag packar ihop alla grejer som jag inser att jag inte alls använt allt jag släpade med mig.
Blixten ligger ju där och luktar illa.
Använder ju aldrig den.
Men jag tog med mig den och ska jag vara helt ärlig så gjorde jag det mycket för att jag var rädd för en terrorattack sent en natt i en tunnelbana.
Hade det hänt hade den förmodligen ändå legat på kvar på rummet.

Som min gamle vän Magnus af Geijerstam sa:
" Blixt, lunch och stativ är bara för fegisar".

Det värsta är att han vet hur rätt han hade.

Dessutom är det inte tillåtet att fotografera OS med blixt och heller inget tre-bensstativ.
Lunch hinder man aldrig ändå.

1 kommentar:

Minna sa...

Det där citatet är helt fantastiskt! Har skrattat gott åt det flera gånger under dagen!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden