fredag 31 augusti 2012

Fredag


Jaha, då var det fredag igen. Nu har Paralympics börjat i London. Jag hade gärna varit där.
Har varit på ett Paralympics, det som var i Aten 2004.
Har också hunnit med 2 stycken Speciell Olympics. Ett i Dublin och ett i Shanghai. Det finns så många historier att berätta, så många öden, så mycket glädje.
Jag har en vän som ska till London. Han ska bo på samma hotell som jag gjorde.
Förresten.
Tvätten kom igår med posten.

Min vän och kollega Lars Brundin har fått klart med att få visa sin film "Från Finja till världen" om en annan vän och kollega Jörgen Johansson i Perignan, Frankrike.
Det stör mig ännu mer att inte kunna vara där och se den tillsammans med dom.
Är du där? Gå och se den. Ödmjuka killar båda två. Hälsa från mig.
Hade så gärna varit i Perpignan nästa vecka.

Läser om ett projekt här.

Jag ser om filmerna om Sally Mann och blir avundsjuk på ett eget litet hus på gården.
Ett arbetshus liksom.
Bonny Håkansson hade också ett sånt innan han flyttade. Lars von Trier hade också ett när jag var hemma hos honom.
En liten dröm kanske.

Idag har dom fredagsbön på jobbet. Jag missar den tyvärr.

Ha en riktigt fin helg.




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden