måndag 30 december 2013

108 mil senare...

Foto: Jessica Gow

Jullovet går i full fart och jag är glad att jag hann med en träff med Jonas Lindkvist och hans familj i Karlstad.
Jag fick träffa Shrek på köpet så att säga.

Jonas själv ger alltid mycket energi och vi hann se Thron Ullberg som har bilder som hänger på Sandgrund i Karlstad.

Vi hann också snacka om kommande workshops även om det var för lite tid för att verkligen komma till skott med det.

Jonas berättade också om sin gamla hemkunskap där han slängde ut glasspaket genom fönstret och passade senare på rasten på att mumsa upp glassen.
Eller om dödskallarna dom hittade när ett nytt hus skulle byggas vid torget i Karlstad.
Micke Berg skriver om att fotografer ska skriva mer, för dom är med om så mycket och det stämmer det där.

Men det är klart att det är starka grejer det där NY Times gjort.
Kolla här.
Kolla också Aftonbladets bilder här från 2013.

Jag gillar verkligen Lisa Thanner.
Magnus Sundberg skriver fint om henne och hennes bilder här, läs det.
Jag blir glad av det.

Blir också glad när jag går in på vår (sydsvenskans) statistik över TV-inslagen och ser att en av mina filmer från Rumänien har setts över 6000 gånger.
Det är rätt bra det.
Också en slags glädje.


Annars rullar det på för fullt, har mycket att planera och fixas med men jag inser att det där skiter du i.
Vi hörs mer.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden