lördag 21 december 2013

Lucka 21 med Magnus Wennman



I lucka 21 är det Magnus Wennman som tittar på dig.
Behöver han någon längre presentation tycker du?
Det är en trevlig man, att han är duktig känner du redan till och jag gillar att han såg lite generad ut när Henrik Schyffert inte försökte dölja sin förtjusning när dom träffades i "Alla är fotografer". 

Jag och Magnus tror jag träffades på fotbolls-VM i Japan (2002) första gången.
Så här i lucka 21 finner ni ingen mindre än Magnus Wennman.

Är det något jobb/reportage du är extra nöjd med från året?
Nej, jag känner mig aldrig nöjd. 
Jag fortsätter att dokumentera hemlösa Pecka och Matte i bild och video. Det är ett arbete som jag gjort av och till sedan 2009. Vissa jobb känns mer i hjärtat och det här är ett sånt. De har blivit mina vänner. 

Berätta mer.
Jag försöker träffa dom några gånger i månaden. Ibland tar jag bilder men oftast sitter vi bara och pratar om livet. Jag vet inte vad det kommer att leda till mer än att jag vill att det blir en utställning för att uppmärksamma deras och andras situation i Sverige idag.

Foto: Magnus Wennman

Vad är din idé om fulländad lycka?
Att slå upp ögonen en solig sommarmorgon och se min son ligga bredvid. Gå upp tillsammans. Ta en långfrukost, Kaffe. Snus och sen bara ta dagen som den kommer.

Vad är din största rädsla?
Att något ska hända min familj.

Vad ogillar du i din personlighet?
Jag är konflikträdd, men jag jobbar på det.

Foto: Magnus Wennman


Vad är din bild av total misär?
När jag skriver det här har jag precis besökt Tacloban i Filippinerna, efter tyfonen Haiyan. Det är det värsta jag sett. Det går inte att beskriva.

Vad ogillar du i andras personlighet?
Självupptagenhet, inskränkthet, egoism.

Vilken levande människa beundrar du mest?
Min mamma.

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Vet inte. Att kunna se 3D film kanske.

Foto: Magnus Wennman

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Att jag tappar mitt hår, det är störande. Jag förstår inte att dom inte kan komma på nåt piller så att man får håret tillbaka.

Vilken levande människa ogillar du mest?
Jag har svårt att ogilla människor, men jag säger väl Jimmy Åkesson.

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. Vem skulle det vara?
1: George Clooney
2: Andersson Cooper
3: Jesus

Var skulle du helst av allt bo?
Södra Kalifornien tror jag, för att klimatet är bra. Jag hatar vintern i Sverige mer och mer för varje år.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Det är olika för olika vänner men alla har det gemensamt att de alltid finns där.

Foto: Magnus Wennman


Hur skulle du vilja dö?
Lycklig. När jag är riktigt gammal. Kanske liggandes på en luftmadrass i kristallblått hav och äta vindruvor, och bara somna in. (eller kanske sätter jag en i halsen och dör...)

Vad är din största extravagans?
Vet inte om det är extravagans men jag lägger alldeles för mycket pengar på hockeyutrustning. Jag är målvakt och spelar på låg nivå, men det är fruktansvärt kul. När jag var yngre och spelade så hade vi inte råd med dyr utrustning, så nu unnar jag mig det bästa. Jag har bland annat en motivlackad målvaktsmask med mina egna bilder på.

När ljuger du?
När jag inte kommer i tid. Oftast skyller jag på min son, haha.

Vilken är ditt favorityrke?
Det måste ju vara att vara NHL proffs. 
Värsta yrket jag sett i Sverige är Karaoke-taxichaufför, tänka att åka runt i stan och lyssna på fulla människor som sjunger karaoke hela dagarna..

Vad är ditt motto?
Fundera inte så mycket. Bara gör.

Tack så mycket för hjälpen Magnus. Ha en fin jul nu, hoppas du får vara hemma.
Gott nytt år!

Foto: Magnus Wennman


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden