måndag 30 december 2013

Flamenco Sketches

Foto: Taslima Akhter

Detta kan mycket väl vara den starkaste bilden från året.
Den är tagen av fotografen Taslima Akhter.
Hon är fördd 1974 och du hittar hennes hemsida här.

Se fler bilder som The New Yorker samlat ihop och läs också om dessa här.

BBC har samlat ihop årets sportbilder och dessa ser du här.
Vill du se bra sportbilder får du söka dig någon annanstans, kanske jag hittar en bättre sida.

Fotografiska och DN kör en kväll med fotograferna Anders Hansson och Paul Hansen.
Är du i människobyn så tycker jag du ska boka in dig bums och du gör det lätt här.

Per Lindström skriver om svenskarna i Paris i Sydsvenskan och jag tycker gott du kan läsa hans text.
Du gör det lätt här.

Som om inte det räcker så tar nu Per Lindström över efter Anette Nantell i tidningen FOTO där han kommer berätta om olika bilder. Jag tror det blir spännande under året det.
Han är grym på bildhistoria.
Ut och köp alltså!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden