fredag 26 september 2014

Första SM-guldet är hemma!


Då blev det första allsvenska guldet till Malmö avklarat redan igår kväll på Vallhalla IP i Göteborg.
Jag var där.

Vi körde upp, ett litet team på 4 personer (Max Wiman, Richard Åkesson, Jan Jönsson och jag) på 3 timmar till Göteborg på eftermiddagen.
FC Rosengård skulle ta en poäng och vara klara för SM-guldet.
Länge stod det 2-1 till Göteborg och det svajade.
I andra halvlek byttes Nathalie Persson in och passade in till 2-2 och lite, lite senare även till 2-3.
Saken var verkligen klar och den unga (17 år) Nathalie myste i framgången.

För mig då?
Jo, det blir alltid stressigt på de här tillställningarna och när slutsignalen går och alla rusar in gäller det att få bort alla kollegor på bild, helst vill man ju se ensam ut på plan tillsammans med de som jublar och firar guldet.
"SM-GULD!, SM-GULD!"

På min översta bild tror jag att jag lyckades med just det.
På ettan har jag med Anders Deros till vänster i bild.

Klockan var strax efter 21:00 när jag kom in i pressrummet och som du ser här nedanför användes inte mindre än 14 bilder.
Plus ett uppslag med gamla arkivare men det behövde inte jag tänka på just igår.
På det, två snabba enkla "tv-inslag" och i alla stress hittade jag inte de namnskyltar jag brukar vilja ha.
Är du riktigt intresserad ser du dom här och här.

Sen körde vi hem och strax efter 02:00 var vi hemma igen.
Ännu en dag i tidningsfabriken alltså.

Såhär såg det ut i tidningen idag.







Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden