fredag 10 april 2015

"Glöm det!"

I många, många år sågs jag och mina vapendragare Torbjörn Jakobsson och Jonas Lindkvist i december inför Årets Bild.
Vi diskuterade vad vi gjort bra och vad vi gjort dåligt så att säga.
Men det var också en väldigt fin helg att verkligen grotta ner oss i bildjournalistiken.
Jag saknar de där helgerna.
Förra året blev det inget nämligen.

Året 2008 tycker jag nu när jag ser tillbaka på det hela att jag hade ett fint år med ganska många bra bilder.
Vi skulle ses på Dagens Nyheter i Stockholm och jag hade gjort en liten film med mina bidrag som jag ville visa.
Efter det gick vi liksom in mer rent konkret hur vi skulle göra, se detta som en trailer alltså.

Grejen var den att en kompis till mig (Daniel Nilsson) hade visat mig ett sätt att busringa via ett företag som jag testat på mina kompisar.
Det funkade så att tryckte man på 4:an så kom ett citat. Det fanns ett citat för varje nummer och så spelades allt in.
Jag var nervös när jag skulle spela upp min lilla film (för Tobbe&Jonas) med mina bidrag till det årets tävling, men också med busringningarna.
Mitt i hade jag lagt in de där samtalen och kanske ska du idag skita i mina bilder och spola fram till busringningarna.
Jag hörde dom idag igen och skrattade så jag grät och gråt vid skratt är riktigt fint.
Jag satt lite längre bak i lokalen på DN och såg att dom tog det på rätt sätt och skrattade dom också.

Spola fram till 02:38 och till 07:00 om du vill höra deras svar och funderingar.

(Javisst, jag har bett om lov för att få publicera det här och jag tycker ärligt talat att båda sköter sig väldigt fint.)

2 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Hahahaha!
De där är så jäkla underbara!
//daniel

Jonas sa...

Jag var förbannad på taxin i flera dagar:-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden