söndag 19 april 2015

Sverige - Danmark


Igår var det landskamp i Australien football på Limhamnsfältet här i Malmö.
Sverige mötte Danmark och vann med så många poäng/mål att jag tappade räkningen.
Fattade inte riktigt heller om jag ska vara ärlig men vann gjorde damerna.

Solen sken och jag satt och mös där i gräset.
Hamburgare kunde man också inhandla om man är lagd åt det hållet och till den serverades rödbetssallad och ketchup.

Det är härligt med lite annorlunda sporter tycker jag och Limhamnsfältet i Malmö är en oas av det.
Där samlas massor med olika sporter och för många år sedan gjorde vi just ett sånt reportage på Sydsvenskan om hur många olika grejer som smalas där.

Glad söndag till dig.



1 kommentar:

sportskjutaren sa...

Just den där sporten har jag sett på TV (Eurosport) och jag är grymt sugen på att plåta det.
En märklig blandning av Amerikansk Fotboll och det vi kallar "Fotboll" här i Europa.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden