onsdag 8 april 2015

Vattenliv (Sara Strandlund)



Sara Strandlund är en duktig fotograf som nu ställer ut sina bilder från en serie konstsimsbilder hon tagit.
Jag råkade hitta en bild på henne hon tagit under vatten som jag snodde från Facebook.

Du minns att hon hade omslaget på ÅB-boken 2011 va och blev årets rookie och vann pris med för den delen.

Såhär står det.

Vernissage lördag 25 april kl 12-18

Under vattenytan finns en annan värld. Den är fylld av musik, gemenskap och glädje. 
Jag har under de senaste fem åren följt ett konstsimslag från New York. De har tagit mig med till mästerskap runt om i USA där jag träffat fler likasinnande.

Vattenliv är en fotoutställning som tar dig med på tävlingar som VM, Pan American games, och amerikanska mästerskapen. Deltagarna är kvinnor mellan 20 och 90 år och deras tävlingsklass kallas master.

Med glädje, stolthet och en stark samhörighet simmar de vidare från år till år. Dessa kvinnor visar vad idrott egentligen handlar om, och att det aldrig är för sent.  


Öppettider sön-tors 11-19

Gå dit!

2012 var hon dessutom med i min julkalender, läs den luckan här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden