tisdag 14 april 2015

Malmö - Stockholm


Det är strax innan Linköping som jag kommer på det.
Allt faller på plats och jag inser hur du, liksom jag ska bli mer framgångsrik, rikare och hur vi ska bli smalare och kanske allra helst gladare.
Vill du veta hur?

Sätt in pengar på mitt konto så ska jag dela med mig och du kommer ingå i ett framgångskoncept som  ingen skådat tidigare.
Lite så.

Det är fint att resa med tåg. 
Att låta hakan vila i handen och se horisonten passera utanför fönstret.
Tankarna rusar fram och det är fint på många sätt.

Thåström i lurarna.
Såklart.

Klockan är bara 10:00 och jag är redan här uppe.
På väg.

Jag prenumererar på Adam Haglunds blogg och på tisdagsmornar publicerar han nya inlägg.
Jag gillar verkligen hans blogg och jag tycker du också ska kolla in den.
Jag får alltid ett mail med veckans inlägg och idag handlar det om att blogga och i sista meningen står det:
"Lars, kanske bör du också blogga?"
Visst, jag fattar att det är ett utskick till alla som prenumererar på bloggen får, men jag kan inte låta bli att fnissa lite.

Jag sms:ar med Daniel Nilsson på kvällen igår och när jag tipsar honom om en dokumentär på TV:n så har han inte ens kanalen.
Här hittar du filmen om gatufotografer i New York Daniel.

Jag ser om dokumentären om Anton Corbijn. Det är en bra start på dagen och resan.

Nu ska jag lägga hakan i handen och stirra ut lite.
Det är vårigt ute och jag känner att jag verkligen behöver ha mer att berätta om än detta om jag ska göra inlägg.
En uppmaning från Adam också.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Ingmar Johanson sa...

Hej Lars.
Tycker inte alls att du behöver ha mer att berätta än dagens blogginlägg. Fint att åka tåg, precis som du skriver. Ansvaret att komma fram är någon annans, med hakan i handen är det bara att njuta av allt som passerar.
Tuff härlig kvinna i dokumentären igår, hon som fotograferat poliser (har glömt vad hon heter). Intressant var också de olika fotografernas inställning till analogt och digitalt. Vissa tyckte att analogt var det enda riktiga medan andra tyckte att det digitala gav frihet och chans för unga begåvningar. Min inställning är väl att var och en väljer sin personliga teknik utan att se ner på andras.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden