onsdag 8 april 2015

Hemma hos Anton



Men det är klart att jag blir väldigt glad när det kommer ett mail ifrån world press photo att årets talare är Anton Corbijn.
Känns extra fint och jag måste direkt se om "Inside out" och "Control" direkt.



Inside Out kan du se med rysk textning(?!) längst ner i det här inlägget.
Tidigare talare har jag tjatat så mycket om men har du missat det så kan du kolla här.
Jag är ledsen att jag missade Larry Towell.
Riktigt ledsen alltså.

Bilden till det här inlägget tog jag på MMA-killen Malik förra sommaren till en serie om tatueringar.
Jag går också igenom bidragen till NPPA igen, lite mer noga.
Det som stör mig med alla tävlingar är att det inte händer särskilt mycket, det går inte så väldigt mycket framåt ändå.
Mycket är kopior av tidigare grejer och det ska bli spännande med några debatter i Amsterdam om varför 20% diskades och var drar tävlingsledningen gränsen.
Det är också synd att det alltid handlar om photoshop hela tiden, det kanske är annat som borde diskuterats.

Jag har också glömt att berätta/tipsa/skryta om att tidningen Kamera&Bild har gjort en intervju med mig (5 sidor) i senaste numret om remotekameror.
Men för att det inte bara ska handla om mig här så tycker jag du också kan läsa om Joel Marklund och Caroline Joelsson.
Men kanske ännu hellre om Moa Karlberg.
Gå och köp alltså!

Funderar på en selfiepinne, men inte så mycket för att filma/plåta mig själv (tror jag).

Surt att jag missar hemmapremiären imorgon mot AIK.
Känns lite surt.

Konsten blir verkligen som bäst när det finns lite humor i den.
Jag inser det mer och mer.

hepp-hepp!



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden