fredag 16 september 2016

Hemma igen!

Då är jag hemma igen.
Det blev en härlig resa efter några fina dagar i Rio de Janeiro.
Brasilien satt inga djupa spår i mig, men det var varmt och skönt och härligt häng med några fotografkollegor också. Bäst med den där typen av evenemang är att man lär sig alltid några nya grejer när man sitter bredvid varandra och ser hur olika vi ändå jobbar vid datorn.
Härligt!
Tack Björn och Jonas för det.

Avfärd från hotellet 16:00 (svensk tid)
Anländer flygplatsen 17:15 (svensk tid)
Checkar in och går till loungen 18:30 (svensk tid)
Lyfter från Rio 21:00 (svensk tid)
Landar i Paris 08:30 (svensk tid)
Strejk såklart och jag svär över att jag valde Air France.
Lyfter 10:10 (svensk tid, bara 40 minuter sent ändå)
Landar Kastrup (12:00)
Är vid min bil 13:15 (svensk tid)
Porträtt till Sydsvenskan 13:45 (svensk tid)
Utdelning av Lyckligt Lottad 14:15 (svensk tid)
Hämtar dotter på skolan 16:00 (svensk tid)
Somnar 21:15 (svensk tid)

Ja, sådär såg mitt senaste dygn ut och nu är det som sagt upp-packning och att komma i ordning igen.
Bilden är från loungen i Rio och jag är så glad att jag flög business hem, vilken skillnad det ändå är.
En helt annan grej det där.
Bara det att man får ligga raklång och sova är ju en grej. Den där 4-rätters en annan.
Att Air France också har en sommelier som villigt berättar om vilket vin man ska ha till den huvudrätt man valt är extra fint.
Jag kan gott vänja mig med det där, men det är nog farligt egentligen.
Nog om det.

--------

Idag fyller dessutom min pappa år - stort grattis farsan!

Torbjörn Jakobsson skickar en bild han tagit, jag hoppas att det blir Årets Sportbild.
Snyggt jobbat kamrat!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden