måndag 5 september 2016

Niclas Hammarström till Expressen! (och mina tårar)

Jag läser att Niclas Hammarström har värvats till Expressen.
Va?!
Jag börjar nästan gråta.
Inte för att Niclas har fått chansen att jobba på Expressen efter så många år på Aftonbladet, utan att Expressen gör en fotografvärvning. Jag vet inte när jag läste det senast.
Har det ens hänt?
Jag tror ärligt talat inte jag har läst det tidigare - när det gäller skribenter så läser jag om det hela tiden.
Så om inte detta bara handlar om politik inom tidningarna, jag tror inte det så kan detta vara det viktigaste som hänt svensk bildjournalistik på länge.
Expressen visar med detta att en bildjournalist kan göra skillnad och väljer att satsa på det.
Så bra!
Grattis Expressen, grattis bildjournalistiken och grattis Niclas Hammarström.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden