söndag 15 oktober 2017

Lars Tunbjörk


Jag hade möjligheten att vara med när det fina Lars Tunbjörk rummet öppnade på Borås Konstmuseum.
Ja, det hade du faktiskt också, alla var välkomna såklart.
Det var ett fint program de satt ihop i fredags med en festligare avrundning.

Det som slog mig där i Borås var att det var väldigt få besökare under 45 år på plats.
De yngre fotograferna kanske inte kände till hans storhet, eller så bryr de sig inte.
Det finns en historielöshet som känns lite tråkig. 
Jag har testat förut, jag lovar.

Det som också slog mig är att jag tycker det är synd att man måste dö för att bli riktigt uppskattad.
Vi måste alla bli bättre på att uppskatta varandra medan vi är i livet.
Den jag saknade mest i fredags var Lars själv såklart.
Men sådär är det ju.

Borås Tidningen skriver om det här.

Det var en fin dag och de som jobbat med det har fixat det så bra. Lars Tunbjörk stiftelse ska alla tack.

-------

Nu är det snart dags för Spegla också i Norrköping, det blir roligt att få komma upp dit.

Med mig i Borås var bland annat Kalle&Klara som du ser på bilden här nedanför.
Att Inta Ruka och Anders Petersen kom med var ju extra roligt.

Ha en vacker söndag!




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden