torsdag 28 februari 2013

101

2007 hängde jag lite med höjdhopparen Linus Thörnblad.
Men varför åker dom bilderna upp nu undrar du kanske?
Han behövde bilder till sin hemsida och då passar ju dessa bra, eller hur?
Här ser du ett bildspel dessutom som jag gjorde då, för nästan 6 år sedan alltså.

Annars är det mycket datatid idag och det gillar jag, det är fint. jag kopierar operationen och ska på eftermiddagen sätta mig och göra en liten film från den också.
Går det så har jag Emma Larsson bredvid mig när jag gör det.
Jag skrev ju tidigare här på bloggen att det måste bli några fler filmer än 2012.
Nu är jag igång och mycket är ju för att få upp snabbheten och lära mycket ljud, ljud, ljud.
Tröskeln ska på små sätt filas ner och kommas över alltså. Bästa sättet är att göra det då och då i vardagen. 
Lära sig trixen, gå på misstagen.
Gå vidare.

En fin dag väntar alltså.

Jag har ju på ett märkligt och lite töntigt sätt kanske satt upp att, visst borde jag klara 100 blogginlägg i månaden och den här månaden var jag nästan orolig att jag inte skulle klara.
Men nu är det så att förra inlägget med lejonet som nafsar på kameran var just det hundrade.
Men det var ju skönt tänker jag.

Rekord, annars är för övrigt juli 2011.
236.
Mitt sista chefsår och jag var i tjänst och satt på kontoret, snacka om mycket datatid.
Ja, ja det där kan du egentligen skita i för det är en egen liten tävling jag har med mig själv alltså.

Nu stormar mars månad in och det är mycket roligt som händer.
Redan den 1:a, imorgon alltså är det danska Årets Bild i Köpenhamn.
I mitten av månaden väntar den svenska ÅB i Trollhättan med föreläsningar och kul.
Fotografi i Fokus och så ska jag få chansen att åka till Växjö och föreläsa om bildjournalistik på SmålandsPosten.
Sen är det väl april gissar jag strax efter påsk.
Sådär rullar det på.

Daniel Ekbladh tipsar om en bra bok som nu är beställd. 
Det är bra.

Jag funderar lite på USB-minnen.
Förut hade jag 4-5 stycken i mitt pennskrin men nu är det helt tomt.
Var tar alla såna vägen?
Varför skickar inte Bildbyrån och Scanpix ut såna med logga som jag kan ha:-)
Det hade varit fint.
Eller så får jag gå till Clas Ohlsson och köpa nya helt enkelt.

Nej, ärligt talat.
Nu har jag inte tid med detta.
Operationsbilder.
Hörs.






Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden