fredag 8 februari 2013

"Mitt driv är att bli gammal"


Jag har varit i Sundsvall men är nu i Stockholm igen.
Jag stannade här på vägen ner.

Igår var jag på branschråd med skolan i Sundsvall.
På kvällen skulle 3-års-studenterna visa bilder och snacka i 3 minuter.
På bilden här ovan ser du David Neman när han kör sin presentation.
En av studenterna står får dagens citat som jag också lånat i rubriken.
"Mitt driv är att bli gammal".

Jag lyckades också få chansen att se en föreläsning hela fredagskvällen med Noor.
Nikon hade bjudit in Pep Bonet och Andrea Bruce från Noor. 
Så starkt och bra men varför var det så få fotografer som jag känner igen där?
Märkligt med ett sådant evenemang.


1 kommentar:

Niklas Johansson sa...

Jag var också på NOOR idag och kan bara hålla med om att det var ett starkt innehåll som gjorde intryck på mig. Intressant samtal om varför det är så svårt att nå ut med sådant material idag. Nu när alla kan filtrera mera via webben och ta del av sådant som passar en var och att man gärna vill ha det som är trevligt och skänker en glädje och lycka istället för lidande och sådant som berör och kan påverka en.
/Niklas

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden