torsdag 28 november 2013

Niclas Hammarström

Foto: Anders Hansson/DN

Dagens Nyheter skickade såklart ett team till Beirut och träffade läkarna som senast hade kontakt med Niclas Hammarström och Magnus Falkehed.
Läs gärna artikeln här.

Det är inte helt vanligt men ibland kollar jag statistiken på bloggen och länge låg den här artikeln uppe som mest läst.
Det är en mailintervju med Niclas Hammarström som då var nominerad till Årets Bild för första gången. 
Niclas var en av de fotografer som var först till Utøya i Norge och som det inlägget upprörde norrmännen.
Jag fick många mail om det och du ser ju kommentarerna där "M" tycker vi ska gå till helvetet.
Både jag och Niclas.
Han fick mycket riktigt pris för sina bilder i Årets Bild.
Nu har den intervjun seglat upp som etta på min statistik igen.
Ska kolla från vilka länder den är läst.

Om du inte kände till det så försökte dessutom norrmännen stoppa hans bilder som senare fick pris i world press photo också.

Folket som jobbar i Amsterdam trodde såklart inte sina öron.
Tyvärr är ju död och elände och katastrofer deras vardag.

Men det är när katastrofen knackar på hemmadörren den alltid är värst.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden