lördag 2 november 2013

På ettan, på dubbelt sätt.


På gårdagens etta var jag själv med och i dagens har jag tagit en bild.
Bara en sådan sak.
Låt mig börja från början.

Peter Frennesson fick i uppgift att ta en bild på en padda med ett par händer.
Efter lite tjafs blev det till sist jag som fick följa med till ateljén.
- Håll den lite fräckt, sa Frennesson.
Hur håller man en padda fräckt?
Tycker inte det ser särskilt fräckt ut men ändå.

Lägg här till att Emma Larsson med målade naglar dagen till ära ratades.
Synd tycker jag.


Lite innan på dagen fick jag chansen att åka helikopter i Halland.
Jag fick köra snabbt och tidigt för att hinna med den.
Jag körde och reportern körde i en bil bakom.
Regnet kom och piloten sa att sikten var svår.
Jag parkerade vid en slalombacke i Oskarström strax utanför Halmstad och precis innan helikoptern kom så trillade mitt glas i glasögonen ur så jag la allt i bilen och hoppade in i helikoptern.
Jag öppnade fönstret och piloten la sig fint på sidan så jags kulle få bra bilder.
- Du ser att där nere, långt nere ligger ett träd som vält på elledningen.
- Öhhhh, jag ser ingenting. Jag bara plåtar på.
Sådär kan det bli och jag slängde snabbt ihop en film också.
Utan ljud, det är bara en resa med helikoptern, du ser den här.  

Det ser ut såhär i dagens tidning som egentligen inte kommer.
Den finns bara digitalt.
Men ändå.


1 kommentar:

anders andersson sa...

hade du inte haft så brått hade jag bjudit på java hemma i Åled!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden