måndag 10 mars 2014

Jonas Lindkvist

Jonas Lindkvist är en av mina bästa vänner.
Det är en himla fin kille kan jag lova.
Hur många priser han tagit genom åren vet nog ingen men han är grym på att kamma hem priser både i Sverige och internationellt.

Ödmjuk, fundersam, kunnig och alltid med det där tipset eller omtanken till mig eller någon annan.
Alltid med någon kameragrej utlånad till någon som behöver hjälp, som vill utveckla sig lite till.
Jonas har alltid byggt några egna kameragrejer, satt en kamera i ett 7 meters fiskspö.
Klippt av en gammal bälgkamera och tejpat och limmat.
Full av nytänk och inspiration.
Om du ser filmen nedan kommer du också inse att han gärna delar med sig av hur han jobbar, tipsar kollegor hur man kanske ska tänka kring ett arbetsår eller Årets Bild.

Han har haft en liten period utan priser i Årets Bild och eftersom vi under fler än 10 år alltid träffats för att snacka ÅB i slutet av året så är jag extra glad, redan förra året när han var tillbaka på pallen igen.
Bara för något år sedan hade han en träff när han, enligt honom inte hade ett skit att skicka in.
Men nu är han verkligen tillbaka.
Jag är glad för det.
Men så är det ju med tävlingar, jobbet och allt annat i livet.
Det går i vågor.

I Trollhättan förra året fick Jonas ett förstapris i sportfeature-klassen.
Nu i år i Sundsvall kammade han hem inte mindre än 3 priser.
Frågar du mig tycker jag han skulle vunnit alltihop.

Tack vännen, för en fin helg.
Du är alltid en sann insperatör och en fin vän att ha.

3 kommentarer:

Fröken Anna sa...

Bra gjort lasse!!
Är bara lite orolig över den där tjejen som dyker upp mitt i.
Vad fyller hon för funktion?

Lars D sa...

Anna-Karin, hon är bara rolig:-)
Praktiserade hos oss på Sydsvenskan förr, nu på Expressen.
/LarsD

Peter Holgersson sa...

:-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden