lördag 1 mars 2014

Kvinnan med den röda halsduken.



Det är lördag och ny månad igen.
Två månader av 2014 har redan passerat.
Så snabbt det går.

Frågan är vad jag, eller du i ditt fall gjort av dom månaderna?

Idag är det jobb för mig.
Fotboll.
Handboll.
Fotboll.

Känner mig lite, lite stressad och det är synd.
Onödigt förmodligen men mycket som ska klaffa. Skulle behöva en dag i ett tomt rum och bara rensa upp i de där punkterna.

På fredag börjar Årets Bild-helgen i Sundsvall.
Det blir en rolig helg det där och på måndagen är det jag som ska undervisa i Luleå för en klass.
Det blir roligt och spännande även om jag börjar förbereda mig på våren här nere.
Där uppe är det vinter gissar jag.

Nu vet jag dessutom vem som får Malmöstipendiet uppe i Sundsvall.

Bilden är tagen i Berlin, från höften förresten.


Sedan jag blev sportfotograf på Sydsvenskan så bestämde jag mig för att bli bättre på att lägga in arkivbilder.
Som anställd fotograf lämnar du dina 3-4 bilder från en match och så är det bra med det.
Så jobbar jag nu med men dagen efter matchen eller träningen eller vad det är går jag igenom allting och lägger in tänkbara arkivbilder.
För en byråfotograf låter det som vardag, jag är medveten om det men så har aldrig vi jobbat.
I dagens tiding får jag in 3 av dessa arkivbilder och du ser två av dom här nedanför och den tredje besparar jag er.



Det är ju som du ser inga stora grejer men säkert värdefullt för produkten ändå.
Låt oss säga att jag var en egen liten byrå så hade det varit fint att ha koll på de där bilderna/knäppen.
Det hade på något sätt blivit pengar det också.
Jag tror jag fortsätter på samma sätt framöver.

Nu ska jag packa ihop mina kameror och mig själv och bege mig till jobbet.
En ny dag väntar i tidningsindustrin.

Igår hade vi fotograf-frukost förresten och det är fint med de där fredagarna.
Bra start på dagen.

Sa jag att min bil tvättades och gjorde fin under tiden?
Typ.

Mars, mars månad.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden