fredag 9 januari 2015

Borde postats igår...

Ja, som du såg i förra mailet är det mycket fix just nu.
Fix på jobbet, fix på hemmaplan.

Idag var kanske min första riktiga dag på jobbet och jag är nöjd och känner mig förväntansfull.
Kul, men jag känner redan nu att det inte blir lika mycket fotograferande som på en dagstidning.
Men det kan jag snart ändra på. Mycket praktiskt att hålla reda på, men jag inser nu att allt det där skiter du ganska bra i.

När jag ser nomineringslistan för Danska Årets Bild hoppar jag högt när jag ser Stine Bidstrups namn.
Jag blir extra glad helt enkelt.
Samma med hennes kollega Casper Dalhoff, han har jag också alltid gillat.

Men jag blir också glad att se de "gamla vanliga namnen" som Carsten Snejbjerg, Jacob Ehrbahn, Martin Lehmann och Thomas Lekfeldt.

Jag ska försöka ge dig några hemsidor som du kan kolla in av de nominerade.
Visst, det kan du ju göra själv men jag kan ju på detta sätt också göra jobbet åt dig.

Anders Birch
Anders Rye Skjoldjensen
Anthon Unger
Asger Ladefoged
Daniel Hjorth
Emil Ryge
Gregers Tycho
Jacob Dall
Jakob Carlsen
Jan Sommer Frederiksen
Janus Engel Rasmussen
Jeppe Carlsen
Kasper Palsnov
Katrine Marie Kragh
Mads Nissen
Mathias Svold Olesen
Niels Hougaard
Nikolai Linares
Petra Theibel Jacobsen
Philip Davali
Rumle Tornhøj Skafte
Sofia Busk
Sofie Amalie Klougart
Steven Achiam
Timo Battefeldt
Troels Sørensen
Ulrik Hasemann

Annars inget nytt direkt.
Hoppas allt är fint med dig.

1 kommentar:

Anna Henriksson sa...

Hej!

Jag är journalist och jobbar tillsammans med fotografen Magnus Laupa som driver bildbyrån Kontinent. Vi arbetar just nu med en fotohandbok om bildjournalistik i praktiken som kommer att ges ut på förlaget Dext.

Försökte nå dig via Facebook igår, troligen hamnar meddelandet i "Övrigt"-korgen. Kolla gärna där och hör av dig! Bästa hälsningar Anna

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden