onsdag 28 januari 2015

Läs


Det rullar på tycker jag, men mycket går lite för långsamt ändå.
Jag får lägga på ett såkallat kol.

Jag läser en undersökning som Maria Nilsson tipsar mig om och du läser den här.
Läs den du också!

----------------------------------------------------------------

Jag läser Magnus Fröderbergs reportage om Årets Bild och Årets Sportreportage.
(Ser att jag finns med där också på ett hörn)
Om juryn hade delat ut pris i Sportreportage hade Sverige riskerat att skämma ut sig, säger juryn.
Men va fan är detta?
Juryn tyckte att sport action höll världsklass men när det kom till reportage slog juryn bakut, säger Bibbi Johansson.
Bakut?
Jag har ju skrivit om det här tidigare och egentligen satt punkt för debatten men bakut?
Är det verkligen så illa alltså?
Eller är det ett hån mot oss som jobbar för sportsidorna?
Du kan också läsa artikeln här.

Jonas Lindkvist, mer än duktig sportberättare lägger upp olika sportreportage på den här bloggen.
Jag tycker du ska gå in och kolla.
Om du också har ett reportage från sportens värld tycker jag du ska skicka det till Jonas så lägger han upp det.

----------------------------------------------------------------

Igår hade mitt bolag en inventering av alla grejer.
Punkt efter punkt betas av och snart är jag beredd så att säga.
Till helgen är det jag som åker på reportage.
Det blir skoj att vara igång igen, på riktigt.

Bilden är tagen på fiskmarknaden i Tokyo förresten.
En tidig morgon när fiskhandlarna gick runt och granskade tonfiken med ficklampa och en krok, eller pinne.
Jag minns att jag gjorde ett bildspel från det där och finner det här.

Idag måste jag verkligen få ur mig två texter jag lovat.
Full fart idag igen alltså.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden