onsdag 14 januari 2015

Läser du den här bloggen?


Nu när jag inte längre är anställd på Sydsvenskan måste jag hitta nya vägar att få in pengar på.

Som ett experiment tänkte jag försöka med att som vissa andra bloggare dra in pengar på själva bloggen.
Går det, är det möjligt?
Såhär tänker jag.

Det är runt 1000 besök på den här sidan varje dag.
Tidningen FOTO kostar 69 kr och det blir ju 828 kr om året om du köper lösnummer.
Tidningen Kamera&Bild kostar 75 kr och det blir 900 kr för ett år.

Hur mycket är du beredd att betala för den här bloggen?
Är du ens beredd?

Jag provar.
Sätt in en siffra du tycker den här bloggen är värd att följa under ett år.

Bankgiro: 708-4627

Det ska bli spännande att se om det trillar in några pengar.
Är du ett stort företag och vill sponsra bloggen får du höra av dig så ser vi vad vi kan göra.
lars.dareberg@gmail.com

Bilden är tagen för många år sedan förresten.
Det är vanlig diafilm som är "cross-soppad" eller "pop-soppad" i C-41 som är den process man använder till vanlig färgfilm.
Det var populärt ett tag och jag gillade det.
Sen eldade jag på negativen och så.
Att modellen råkar vara inlindad med sill i gladpack är en annan historia...

8 kommentarer:

Ingmar Johanson sa...

Hej Lars.
Finns det bloggar man betalar för? Jag trodde det var så att annonser var finansieringen. Kan tänka mig att att fototidningarna vore intresserade av att annonsera i din blogg liksom Canon och Nikon förstås.
För ditt oberoendes skull hade det varit snyggt om läsarna betalade. Men hur intressant det än är att läsa på nätet drar man sig nog för kostnaden. Man förväntar sig att det skall vara gratis.
Men ok jag kan tänka mig vara din följare även om det kostar. Men det beror förstås på priset.

Lars D sa...

Hej Ingmar!

Nej, det vet jag egentligen inte om det gör.
Jag vet att vissa bloggare gjort precis såhär att bett om pengar som en allmosa kan man säga.
Tänkte att jag testar jag också.
Men bloggen kommer vara gratis framöver också men vill man och tycker det är värt lite pengar får man gärna sätta in.
Mer en sådan tanke alltså.

/LarsD

Anonym sa...

Hej Lars,

My Swedish is not good enough to write you in your own language. Bloggers earn money with ads on their website, by writing books, by having a sponsor, by doing guided tours and so on. See and read for instance the websites: http://glutenfreegirl.com/2015/01/gift-city/ and http://glutenfreegirl.com/2015/01/gift-city/

Har det så bra,

Paul Winters

Anonym sa...

Gick inte att betala till det bankgirot (har Nordea).

jonas sa...

Har inget bankgiro längre…. :-( , men tror att annonser är svaret på frågan.

Anonym sa...

Givetvis betalar vi en slant för fortsatt intressant läsning.
// Björn

Fredrik Reuterhäll sa...

Fixa Swish Lasse! Mkt smidigt. Annars skulle jag gå till Scandinavian, Rajala osv för att sälja annonsplats. Du har en gedigen historia på inlägg och läsare. Fotografiska kanske? Och som tidigare läsare, Canon Nikon, Leica osv. Bara att nöta vidare..

Lars D sa...

Tack så mycket för tankar och tips.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden