fredag 23 januari 2015

YA,BA och Bea


Under några år satt jag med i ledningsgruppen på Nordens Fotoskola, på Biskops Arnö.
Det jag minns bäst från dom där träffarna var Anna Clarén och hennes enorma driv.
Lokalerna och hennes fina dialekt.
Mitt sista möte handlade om YA-pengarna och då fick vi igen om det och jag kände redan då att nästa gång det är dags att söka pengarna kommer det vara tufft.
Nu är vi där.
Det är sorgligt men kanske inte så konstigt ändå.
Fotograferna som redan utbildat sig har ju svårt att försörja sig.

Pieter ten Hoopen, en av eleverna och senare också lärarna berättar för SVT här.
Här går det att läsa mer om det.
SVT listar också en lista med kända fotografer som gått där...åh ja, det finns ju typ 700 till duktiga fotografer som kunde stått på den listan.

Bea Lundborg, vinnare av Årets Öppna bild, berättar i DN om sin bild och du läser det här.

Göran Segeholm intervjuar ÅB-juryn och du kan lyssna på inslaget här.

Kamera&Bild skriver om Årets Bild och Sportreportaget som försvann i år här.

Annars är det fredag och det är lagom grått ute.
Skåne.
Januari.

Ha en fin dag.


Armen är Magnus Erikssons, fotbollspelare i Malmö FF men som nu sålts och gått till Kinesiska ligan. Jag gissar att han kommer hem med några kinesiska tecken innan den sagan är slut.

2 kommentarer:

Björn Dalin sa...

Hej Lars!
Nu när du inte jobbar på Sydsvenskan längre vilken mejladress har du då?

Lars D sa...

Hej Björn

Jag har lars.dareberg@gmail.com som min nya mailadress.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden