tisdag 5 januari 2016

Årets Bild 2

Jag skickade ett mail igår till ÅB om jag kan skicka ett reportage där flera fotografer medverkar i samma reportage, men har inte fått svar ännu och snart är deadline.

Jag ser det som ett experiment till att så kanske mycket kommer se ut i framtiden, att vi ska samarbeta mer.
Du minns säkert att jag gjorde tillsammans med några fotografer en bok om mötet mellan MFF-PSG och det tänkte jag koka ner till ett reportage och tävla med.
Tänk om vi fått pris för det reportaget och fått gå upp, fyra fotografer.
Så roligt så nytänk.

I WPP går det såklart och jag vet att en av mina favoriter Trent Parke vann tillsammans med Narelle Autio för några år sedan (2001) med en serie på sina påkörda djur.
Se också den här filmsnutten när de jobbar tillsammans och plåtar just en del påkörda djur på väg på släktkalas.



Nu ser jag att Danmark har samma problem och fotograferna högst upp i det här inlägget berättar om det på danska journalist-sidan.
Du läser det här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden