tisdag 5 januari 2016

Årets Bild


När jag sitter och jobbar med mina bilder till Årets Bild så behöver jag såklart ibland fokusera på annat och då har jag inte ens särskilt mycket att skicka i år.
Här är några bilder på FC Rosengårds stjärna Sara Björk Gunnardóttir.
Ja, du har sett de förut, det är inte det.

Men när jag bläddrar igenom de gamla böckerna så ser jag, ja det är inget nytt det heller förresten men nästan alla prisade bilderna utanför idrottsvärlden är urtvättade i färgerna.
Dämpade och Roy Andersson-aktiga.
Nästan alla bilderna är mättnaden urdragen ur.
Det tycks vara okej medan när vi kommer till sportbilderna så är det precis tvärtom.
Där lyser färgerna och visst, jag har sett kollegor som markerat matchtröjor och höjt mättnaden i tröjan så den nästan lyser.
Märkligt det där.

Så om jag tar till det där "allmänna" trixet och drar ur mättnaden i sportbilderna så blir det såhär.
Är det vettigt?

Vad är det för fel på det svartvita fotografiet säger jag.
Dessa bilder kommer jag inte skicka in men vi kan gott se det som en liten historia om Sara Björk Gunnarsdóttir.




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden