söndag 10 januari 2016

Bättre!

Jag vaknar svettig.
På eget bevåg har jag tagit mig in i en av doktorernas rum på läkarcentralen och lyckats ta in två patienter i rummet och gett den ena fel medicin dessutom.
Recept-lapparna hittade jag i läkarens låda.
Jag upptäcks och det blir ett jävla liv på läkarcentralen. Det snackas till och med om att portförbjuda mig på hela Landstinget, både som patient och "läkare" också såklart.
Visst är det roligt att jag berättar om mina nattliga drömmar.
Okej, jag fattar.
Lägg av!

-------------------

Imorgon börjar vardagen på riktigt.
Jag gillar den, det är tur för det är ju mer än största delen av livet.
Scheman och aktiviteter.

För den här mannen är vardagen i full gång.
Året var dock 2002 när jag tog den på tunnelbanan i Tokyo.
Jag var där och bevakade fotbolls-VM.
Låt mig säga att det var mer än en bra resa.

Några post-it lappar kvar på datorskärmskanten här men snart är jag igång på riktigt.
Kalendern är ifylld med det som ska vara ifyllt.

Jag slår igen Niclas Hammarströms bok "Idag ska vi inte dö" och förundras över att han reser mer efter det.
Danmark hade känts jobbigt på något sätt, men visst är det bra att han gör det.
Upp i sadeln igen. Läs boken du också, riktigt läskig.

Alla tävlingar är färdiga för mig nu, tack och lov.
Nästa år (om jag ska vara med) ska jag vara tidigare och bättre lovar jag mig själv.

Eleverna i Århus (Danmark) har alltid en workshop med BFC och du ser deras produktioner här.
Ta dig en titt.

Jag har haft tjänstebil i 23 år och aldrig haft en repa/skapa på bilarna.
Efter en månad med egen bil kör en medpassagerare på mig med sin backspegel på hela sidan.
Bra start. Tack.

Nästa helg arrangeras ett seminarium om fotografens framtid här i Malmö.

Jag filmar lite igår. Skön känsla.
Det produceras för lite.

-------------------

Det här med obetalda fakturor, hur känns det?
Varje faktura, det är ju samma sak varje gång.
Suck.

Nu måste jag sätta fart, se till att ha en bra söndag!

Kolla gärna in VG:s bästa bilder från 2015.
Här gör du det.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du gillar boken Lasse! Som du själv skriver: upp i sadeln igen. Det funkade bra för mig :)

Hörs o ses.

Niclas

Lars D sa...

Bra kämpat Niclas, jag fattar inte hur du pallade.
Galet, men vad hade du för val?
Jag tänder min läslampa för din skull :-)
/LarsD

Kristoffer sa...

Hej

Var ordnas seminariet om fotografens framtid? Är det öppet för allmänheten?

Hälsningar,
Kristoffer

Lars D sa...

Hej Kristoffer!

Det arrangeras av SJF idag lördag på S.t Gertrud i Malmö.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden