måndag 4 januari 2016

Spår från förr


Jag läser, visst jag är inte först på bollen, men jag läser ändå (sent alltså) Håkan Lindgrens text i SvD om kamerans roll.
Du läser den här.

Anton Corbijns nya film "Life" ligger på skrivbordet.
Bra så.
Handlar om Dennis Stock, du kan kolla hans hemsida här.
Du har sett att han (Anton alltså) ställer ut i Berlin nu va?
Läs mer om det här.

Det kommer ett sms från Leif Å Andersson.
Malmö-Visby, 799 kr.
Bra så. (igen)
Vi har något på gång.

Årsrapport, bokslut och målsättningarna börjar göra sig klara i den lilla svarta hemliga boken.
Känns bra.

Läser Niclas Hammarström och Magnus Falkeheds bok "Idag ska vi  inte dö".
Läs den du också.

Nu har min vapendragare Torbjörn Jakobsson publicerat sin historia om Jonna Blind.
Fem sidor i VK i dagens tidning och här ser du mer om det.
Här ser du filmen om vår resa dit.

---------------

Jag hör också att NRK (i Norge alltså) gör en serie filmat med stående format.
Det trodde jag ärligt aldrig skulle hända men nu anpassar man alltså det till att se i mobilen.
Varför man inte kan vrida telefonen begriper jag dock inte.
"Bygden som sa nej" heter filmen (serien).

Va?! "Min" konsert med Bob Hund som ställdes in i augusti är snart, nu i januari.
Underbart! Tack.

Jag har skrivit en lista på både tänkbara jobb och filmer jag vill göra under 2016.
En del av de grejerna har hängt med sedan 2001 tror jag.
Kommer ihåg en fredagsbön vi hade på Sydsvenskan när Åsa Sjöström visade sin lilla fina väska, fylld med lappar med tänkbara jobb.
Kul.

Jag behöver verkligen ett kontor nu känner jag.

Jag behöver också sand med små snäckor, undrar var jag kan köpa det?
Granit kanske?

---------------

Samma gamla vanliga nyårslöften.
Får se hur det går i år.

Funderar på varför så många filmer/fotoserier får engelska titlar.
Spännande.

Ikväll är det "Mannen på taket" på SVT1.
Se den.
Jag minns när jag satt hemma hos Bo Widerberg i hans kök i Båstad och vi snackade musik.

Mer bio.
Läsa mer.
Mer tandtråd (suck).
Träna mer.

Billy Bragg.

Vill du se denna kanske?

Årets Bild borde snart vara färdigt för min del.
Bra så.

Om man jobbar med foto och film, får man då som egen företagare dra av biobiljetter förresten?

Fina Horisont ligger i posten.
Kalle Melander.
Jag säger bara det.

Några från min blogglista har försvunnit.
För långt sedan något inlägg så jag tog bort, ledsen för det.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden