söndag 24 januari 2016

Helgen i vecka 3


Dimma och sol.
Johan Bävman hade sin vernissage igår på Malmö Museer och det har aldrig, alltså aldrig varit så mycket folk någongång på museet.
Smaka på det.
Säger det något tycker du?
Folk fick köa i 20 minuter för att komma in och titta på hans fotografier och att se honom stå där och skina i sin vita skjorta.
Det var fint.
På Louvren i Paris köar också folk, men här är det inte särskilt vanligt ändå.
Grattis Johan till succén!
Du missade väl inte den lilla filmen jag gjorde där han berättar om det hela?
Här ser du den.

----------

I helgen har det varit jurymöte i Årets Bild i Vadstena.
Jag hoppas det gick bra den här gången, jag har sett rapporterna på Facebook.
Säkerligen återkommer jag till det, vi får se.
Nu ska jag istället planera veckan lite. Det är en del grejer på schemat kan jag lova.
Det är roligt!

----------

Bilden på flickorna tog jag på Kastrup för ett tag sedan för SvD.
Fint så.

----------

Hjärnan går lite på lågvarv just nu, är det januari som spökar tror du?
Är det imorgon jag ska betala ut lön till mig själv? Betala ut till sig själv, jo jag tackar ja.
Svårt att vänja mig med det nya livet, frilanslivet.

Men nu har jag åtminstone skrivit på att hyra ett skrivbord i Malmö.
En kontorsplats, jag är glad för det. 
Kommer bli hur bra som helst.

-----------

Är det bara jag som tycker att rapporterna i svensk media över att det kommit snö i Nordamerika i januari är lite väl många så att säga?

I fredags fick jag se Bob Hund i Helsingborg, det var grymt såklart.

Jag tror det var förra helgen som jag var med på SJF:s seminarium, jag skrev om det förut.
Nu kan du lyssna på det hela här, lyssna gärna vad damen på slutet (typ 50 minuter in) har för fråga/påstående. Det var där jag gick.
Här lyssnar du.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden