söndag 17 januari 2016

Nour


Söndag.
Igår arrangerade SJF södra en fin föreläsningsdag här i Malmö.
En "debatt" handlade om fotografer.
Anders Hansson och Donald Boström satt i panelen.
Carolina Källestål, chef på SVT kunde tyvärr inte komma. 
Det var synd för det handlade mest om hur SVT satsat på videreportrar istället för reporter/fotograf.
(Kom här ihåg att fotograferna fick vara kvar som videreportrar alltså)
Tyvärr avslutades debatten med en så korkad kommentar på slutet av någon i publiken.
Hon fick micken och tyckte alla var kvar i medeltiden och frågade två proffsfotografer om de visste vad "det gyllene snittet" är?
Oförskämt och hennes lösning på allt var att vrida sin iPhone på längden och tänka på det gyllene snittet.
Anders Hansson försökte vara trevlig och besvara det hela, men till slut plockades tanten ner och det var skönt men himla synd, det gav en sur eftersmak på allt.
Respektlöst.
Det var också debatter om "Får hela världen plats" och "Brott på djupet".
Den senare missad jag tyvärr.

Donald Boströms hemsida kan du gott kolla in här.
Anders Hansson ska du också kolla såklart.

---------------------

Jag har en tagning idag som ska göras, solen skiner ju och det är inplanerat precis på det sättet.
Modellerna kommer till avtalad plats, det ska gå fort idag.
Det är kallt.

Veckan ser rätt full ut den med måste jag säga.
Film och fotodagar är inplanerade.
Härligt!

---------------------

Kan det vara så att de nominerade till norska Årets Bild kommer idag tror du?

Bilderna till det här inlägget tog jag på väg och hem från "Stade de France" i Paris när jag var där 2003 och bevakade VM just där. Friidrott var det som gällde.
Jag bodde vid Gare de Nour.

Ha en fin söndag!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden