söndag 23 oktober 2016

Paul Hansen


Jag har precis filmat en ko, när jag får nyheten om Paul Hansen.
Skjuten med två skott i ryggen är den första rapporten.
Strax efteråt får jag reda på lite mer och Paul Hansen har klarat sig.
En kula tog hans hjälm och en kula har gått igenom skyddsvästen som jag förstår det och sitter ytligt i kroppen.
Han kanske opereras i detta nu där nere i Irak.
Kulan ska ut.

Det ger perspektiv och en obehaglig känsla sprider sig.
Min kamrat och Pauls DN-kollega Jonas Lindkvist var orolig redan igår på telefon.
- Jag har ingen bra känsla i magen, sa han.
Varken för Magnus Wennman, Niclas Hammarström som hunnit vara där lite längre än Paul.

Den här gången var det Paul Hansen som kom ivägen för en krypskytts kulor och tack för att han klarar sig.

Vi är många som tänker och oroar oss Paul, det vet du.

Läs DN här.




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden