tisdag 25 oktober 2016

Va fan, sära på mitt och ditt din jävla idiot!

Har jag berättat om det här uppdraget jag gav mig själv?
Ville så gärna fotografera hästpolo, men fick aldrig chansen att göra det under ordinarie arbetstid för Sydsvenskan.
Helt enkelt för att det sällan spelas hästpolo i Skåne. Men jag hittade en match mellan Oxford och Cambridge strax utanför London så jag flög dit på en ledig helg, jag gjorde ofta så.
För att jag älskar att uppleva saker, att få vara med om saker och se, se, se.
Men det var som att allt jag fick uppleva under mina år på Sydsvenskan inte räckte så ibland stack jag iväg på ledig tid.
Jag hade aldrig sett hästpolo när jag kom till London.
Först tyckte jag det var väldigt roligt att mitt hotell låg i Slough. Jag fattar att du kanske tycker att det var konstigt att jag satt i min lilla hyrbil mitt i natten, skrattandes och letade efter hotellet.
Det var bisarrt och stället kanske du känner igen från "The Office"?
Kontoret i den serien med David Brent ligger just i Slough och det räckte långt för mig.
Sent på natten hittade jag hotellet, checkade in för att på lördagsmorgonen köra ut till polon.

Jag förvånades över hur stor själva planen är och att det finns pengar i sporten kunde jag räkna ut, men att alla "studenter" från vardera lag hade flugit in 4 hästar (var) från Argentina kändes ändå lite väl bra.
Strax innan matchen skulle till att börja så cyklade en liten pojke runt på en liten cykel och när han kört rakt in i dörren på den silverfärgade Jaguaren av modell större flera gånger sa äntligen hans mamma till:
- Don´t bike over there William! och sen var det inte mer med det.
Bilen hade fina märken av hans lilla barncykel.

På kvällen flög jag hem igen.

--------------

Igår fyllde bloggen år som jag skrev och jag fick mycket respons på Facebook också, vilket gör mig glad.
Tack så mycket för det.

Idag har jag fått chansen att tillbringa dagen vid gränsen mot Blekinge.
Något som jag både förvånas över men också gläds åt är att jag tycker det blir roligare och roligare att jobba med blixtar.
Nu när jag investerat i mina Profoto-grejer så är det ju himla skoj.
Vill mer! Ge mig mer jobb!

Jag förvånas också över hur fula alla kameraremmar är!
Om du håller dig till de stora märkena och jag kör ju med Canon och har blivit bestulen på några kamerahus med gamla fina remmar på.
Va fan, sära på mitt och ditt din jävla idiot!
I de nya lådorna ligger det "kalasremmar" i alla möjliga färger.
Nikon slår Canon (åt fel håll) och har lyckats göra ännu fulare.
När jag såg den här filmen med Joel Marklund så slog det mig hur fula remmar Nikon har.
1-0 till Canon alltså, men ändå så fula.

--------------

Nu är Paul Hansen hemma åtminstone.
Bra det.

Min kamrat Claes Thuresson håller precis på att avsluta en workshop i Amsterdam tillsammans med Ed Kashi.
Ja, jag är duktigt avundsjuk på det, men ska bli så spännande att höra om när han är hemma igen.

Länkar:

The office introt.
David Brent, the free love.
David Brent, dansen.
Hästpolo.
Den understa remmen har jag alltid kört (den svarta).
Nikons hemsida.
Canons hemsida.
Joel Marklunds hemsida.
Ed Kashis hemsida.
Claes Thuressons blogg.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden