måndag 31 oktober 2016

VG gjorde det verkligen!


Samma dag som jag flög till Spanien fick jag tag i VG:s helgmagasin med nästan 100 sidor fin bildjournalistik.
På fint papper och med Norge som grund, tack och lov hade gästredaktören Per-Anders Rosenkvist samlat ihop historier från alla Norges hörn.
Per-Anders är huvudlärare på Fotohögskolan i Oslo och en legend inom bildjournalistiken i Norge.
Här har han samlat fotografer som Knut Egil Wang, Katinka Hustad, Andrea Gjestvang, Helge Skodvin, Audun Rikardsen och några till i en fullspäckad bilaga.
Det är en fröjd för berättandet och hur många tidningar gör detta 2016?
Jag lyfter på hatten och säger grattis bara!
Så lätt idé att sno för vilken tidning som helst.
Vad säger du Matilda E Hansson, kan detta vara någon för DN lördag? 

Om du inte har chansen att köpa VG och se det papper de valt till magasinet eller den form de jobbat med kan du finna en nätversion här.







2 kommentarer:

Carina Sigurdsson sa...

Va? Verkar onödigt, vilken idiot som helst kan väl ta kort med sin iPhone, och förresten har prenumeranterna så hög medelålder att de inte ser skillnad på en skarp och en suddig bild. Sa Annakarin LiTH på mittmedia o sa upp alla fotografer. Hon fick sparken men Från och med i morgon ska jag plåta. Med en iphone. Om jag hinner eftersom jag ska filma också. Måste vidare. Din blogg är så himla bra. Kram Carina

Lars D sa...

Haha, ja den där Anna-Karin tycks stå för några dumheter ändå.
Lycka till och tack för fina ord!
Kram,
LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden