onsdag 8 mars 2017

8 Mars

Det har varit mycket att stå i de sista dagarna och det är riktigt fint tycker jag.
Jag har jagat runt och letat gamla mordplatser och platser där kroppar hittats i Skåne.
Mycket bilkörning, lite datatid.
Det är för det tyska magasinet Stern, och här vid den här skallen hittades 10-åriga Helén Nilsson, otroligt tragisk historia.

Jag tror att vi fick till de sista klippen med Jörgen Johansson också, var hemma i hans fina fotorum och kollade när han satt vid datorn.
Nu ska jag sätta fart och klippa den där filmen.
När vi tagit de där klippen så visade också Jörgen en plats utanför Hässleholm där en kvinna hittades död för länge sedan.
Vi flög lite drönare också.
Du ser Jörgen längst ner i det här inlägget.

Idag är det internationella kvinnodagen. Henriette Lind på Politiken fyller dessutom år, lätt att komma ihåg.

Jag vill verkligen tipsa om de 99 kvinnliga fotograferna som Emma Svensson tipsar om.
Kolla här.

Nu drar det ihop sig för Årets Bild i Linköping, jag kör uppåt redan imorgon.
Jag har några snabba grejer på vägen som måste fixas också och så sussar jag gott hemma hos Peter Holgersson på natten.
Blir en fin dag och skönt att komma på plats, jag ska ju lite hålla i prisutdelningen dessutom.

Det börjar klockan 14:00 på lördag och jag tänkte att jag ska ha alla vinnare här på bloggen vid 16:00.
Är du inte på plats så kanske du ska kika in här då.

Imorgon sitter jag i bilen och kör norrut alltså.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden