fredag 3 mars 2017

Nu vänder det!

Nu vänder det kan jag lova!

Igår ägnade jag hela dagen åt att stå och dela ut tidningar på Trädgårdsmässan här i Malmö.
När den var över och jag under tiden styrt upp några roliga kommande projekt så gick jag lugnt ner till en liten DHL-automat på Emporia här i Malmö.
Vid de gula boxarna knapprade jag in en kod och en lucka öppnades och där låg en liten låda.
Jag tog med mig paketet och åkte vidare in mot Bastard, trevlig restaurang om du kommer till Malmö.
Jag njöt vin och mat tillsammans med Ola Torkelsson och Brian Karmark.
En fin kväll.

Direkt jag vaknade idag slet jag upp lådan och i den låg två hårddiskar.
Min gamla trasiga och en hel med allt, jag menar verklig ALLT räddat till ett pris av 12165 kr.
Det är en sur avgift men vilken lycka när jag kan klicka upp alla filer.
Viktigast på den där hårddisken var alla filmer jag har på Jörgen Johansson.
Ett pågående projekt alltså, och vi har varit i Hamburg och filmat och allt det var borta.
Jag har typ skitit blod och spytt galla av det här och jag har VERKLIGEN inte vågat berätta det för Jörgen.
Förrän nu, när jag säkrat upp den där filen på 3 olika ställen och skadan inte har skett så att säga.
Vilken lycka!

Dessutom är det fredag och solen skiner lite också.
Jag ska till Köpenhamn och bevittna Årets Bild, det blir en mycket fin dag.
Prisutdelningen börjar 13 och jag kommer här på bloggen rapportera "live" om segrare.

Bilden till det här inlägget är tagen sommaren 1991 när jag jobbade på Aftonbladet.
Kvinnan var en hipp programledare på MTV som var nytt, fräscht och coolt på den tiden.
Bakom henne till höger ser du Münchenbryggeriet och precis där bodde jag då.
Fin sommar.

Dessutom kom mitt pass från ambassaden med ett nytt mediavisum precis.
USA alltså.
På måndag ska jag köpa nya kameror.
Nu kör vi fredag, stor lycka alltså.
Nu vänder det, jag känner det.

Jag köper en trisslott idag, håll tummen.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden