onsdag 1 mars 2017

Ett inställt gig är också ett gig


Ett filmuppdrag jag skulle göra idag sprack så jag vann massa tid till annat.
Jag får massor gjort här hemma och har varit uppe på vinden och kollat några lådor och så hittade jag den här gamla bilden jag tog på Toni Holgersson.

Jag är också mitt uppe i att sälja av massa kameragrejer vilket är himla skönt.
Varför ska jag ha massa grejer jag inte använder?
Om du är intresserad av en Fujifilm X-pro1 med en 35mm och en 18mm så hör av dig.
Det är nog sista grejen jag säljer tror jag, sen är jag mer "up to date" när det gäller utrustning tror jag.
Himla skönt.
Fokus på att producera istället.

Jag såg Moonlight igår och det är en himla fin film, gå och se den du också.
Men vilken blunder de gjorde på den där Oscarsgrejen ändå.

När jag var uppe på vinden fann jag också mitt "reselabb" och det var extra roligt att se de där grejerna. Jag tror det är svårt att sälja det ärligt talat. Jag lägger det i nostalgi-lådan.

Imorgon har jag fått äran att käka med en gammal bildchef på Sydsvenskan, Brian Karmark.
Det blir himla fint att se honom igen. 
Alltid många skratt.

Behöver jag en ny ljudmaskin? Min krånglar lite tycker jag.
Sådär håller jag på i min undersökning vad som ska vara kvar och vad som ska iväg.

Jag köper ett pärmregister för tredje gången för att jag första gången skrev för fult och andra gången köpte ett med 5 flikar när jag vill ha 12.
Låter det sunt?

-----------

Nu är vi inne i mars och verkligen prisutdelningens tid när det gäller Årets Bild.
Danmark på fredag, det blir himla kul.
Svenska och Norska nästa vecka, kommer du till Linköping?

Har fått fiber installerat också, men inte fått igång det ännu.
Det kommer, skönt.

Annars är det inget som inspirerar sådär himla mycket egentligen.
Jag sitter och googlar på google maps och kollar upp några platser och en gör mig extra glad, men jag återkommer med den, annars sticker du dit direkt.

Jag får en rapport av Jonas Lindkvist som är på skid-VM i Finland.
Vad länge de håller på, är det någon som är intresserad? Själv har jag inte sett ett stavtag av det där.
Men jag tittar gärna på bilderna och är glad för rapporten, det var fint.
Kör hårt sista biten nu Jonas, enda in över mållinjen.

Imorgon kommer min trasiga hårddisk hem och jag får se om filerna flyger som de ska.
Ja, jag kommer lägga allt på 73 olika hårddiskar nu. 
Jag har fattat.

Har du sett "Abstract" på Netflix?
Gör det, den är såklart himla fin och inspirerande (ändå).
Platon är med som fotograf.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden