fredag 17 mars 2017

Tillbaka men ändå inte

Förra helgen var det Årets-Bild helg i Linköping och sedan dess har det gått i mer än full fart må jag säga.
Efter en fin kväll hemma hos Peter Holgersson bytte jag stad till Linköping och checkade in på torget i stan för att senare vara konferenser på prisutdelningen till Årets Bild.
Du har säkert sett mina tidigare inlägg med vinnare. Jag spelade in en liten filmsnutt som jag hade som öppning av det hela men tyvärr försvann ljudet när det väl var dags för det hela.
Helvete! Det började inte bra alltså, men sen rullade det på trots en sprängande huvudvärk och när Maria Nilsson från mittuniversitetet skulle dela ut priser i utlandsklasserna sprang jag upp i min loge för att ta tabletter och kanske, kanske lägga mig i 2 minuter.
Där stod det två damer i underkläderna.
Tydligen var inte logen helt och fullt min så att säga.
Sedan var det vernissage och fest på kvällen som slutade sent och sen hem på söndagen.
Magnus Wennman var den stora vinnaren och allt det där har du redan koll på.
Har du sett alla vinnarbilder, annars kan du ladda hem här.
Den lilla filmen komme Ring i min "månadsfilm" så du får chansen att se den du också.

-----------

Veckan har efter det också hålla ett ordentligt tempo med filmuppdrag på måndagen och fotouppdrag på tisdagen.
Onsdagen hade jag äran att få vara med på ännu en "kick-off" inför allsvenskan med Getty/Ombrello gänget hemma hos Nils-Petter Nilsson i Stockholm.
Fint som vanligt och jag är tacksam för det där gänget också.
Extra fint var det när Pavel Koubek på morgonen tyckte det var härligt att vakna bredvid mig och Mats Andersson och ligga och snacka lite på morgonen.
Fint alltså.
Till frukosten sa Mats lite slött "där är min bild" och pekade på mjölkpaketet och vi andra sa att det är en dröm vi alla delar, att få ha sin bild på mjölkpaketet.
Dagen innan hann jag också med en snabb lunch med Jonas Lindkvist och en snabb titt på redaktionen på Dagens Nyheter.

----------

Vill du läsa om de nominerade till stora fotobokspriset så gör du med lätthet det här.

Det har kommit några undringar om jag försvunnit från blogghimlen den här veckan men som sagt,
det har varit för mycket och jag är helt slut nu när det vankas fredag och allt.
Några småjobb kan man säga i helgen och sen kör vi ny vecka igen.

Bilden till det här inlägget är ett porträtt på Lotta Love som jag tog till KB-boken som vi gjorde.
Har du köpt den förresten?
Lotta var artistvärdinna på KB här i Malmö under många år.
"Backstagemonster" kallade hon sig själv.

Här under en bild från kickoffen i Stockholm.

Ha en underbar helg!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden