onsdag 22 mars 2017

Tilt shift


Här är ett litet reportage jag gjorde om Nathalie Petersson.
Jag saknar de där små historierna, måste komma igång med fler.

Jag minns att juryn till Årets Bild det året tog det här reportaget rätt långt i tävlingen men sen på slutet var det EN i juryn som tyckte det var löjligt med tilt-shift-fotografi, någon annan trodde det var gjort i photoshop.
Det förlöjligade det hela sades det, så det åkte ut och sen var det nog bara 3 andra reportage kvar i just den klassen.
Att samma jury prisade något annat plåtat med tilt-shift kan man bara skratta åt, där alla bilder var tagan med TS och jag hade bara en i mitt reportage.
Det är bilden när bilarna kör.
" It looks like children-toy-car" hörde jag bara.

Är det töntigt med Tilt-shift? Förlöjligar det?





Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden