onsdag 9 april 2008

New Delhi-Kastrup-Malmö


Pekingankan igår smakade otroligt gott.
Steg upp tidigt i morse och stack iväg till en brottarskola. Det var värt det.
Glädjen fanns där och minneskorten gick åt. Det är så roligt när man hittar den där glädjen.
Den man hela tiden söker. Historien och lyckan i att bara få berätta den.
Fotografera.
M följde med mig och han var rätt nöjd han också.
Eftermiddagen går åt att packa väskan och se till att komma iväg till flyget.
Det sägs att Delhi international är världens jobbigaste flygplats.
Jag upplever den ikväll. Nästan alla flyg avgår sent på natten här.
Landar hemma på kastrup 09:00 torsdag morgon.
Det ska bli härligt att komma hem och få vara med MIF igen.

Har nästan kollat igenom alla bilder i NPPA nu. Nätet är segt här, man får ha tålamod.
Det är mycket som är bra. Kolla själv här.
Nästa gång jag kopplar upp mig är när jag är hemma. Hoppas att jag håller mig ifrån bloggen ett tag och njuter ledigt istället. Vi får se. Kanske Sydsvenskan tar in mitt reportage från Grekland på söndag så jag kan lägga ut bildspelet från Galaxidi.
Då berättar jag det.
Okej, kanske inte kopiorna från brottningen är perfekta men undrar om jag inte ska köra det i svartvitt.
Vi får se, det får bli en senare sak.
1217 knäpp.
Min Indien mapp är uppe i 58GB.
Håll utkik på min hemsida så kommer det bildspel så fort det är publicerat.
Sköt om er och trevlig resa hem.
- Tack.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du är hemma när du läser detta - och att resan gått bra. Det är kul att kunna följa dig på resan genom den här apparaten.
Kram från mor

Martin von Krogh sa...

Fan vilken skön bild!!!! Grymt kul att se dina Indien bilder, ser ju grymt bra ut . Ska bli spännande att allt så småningom.

Anonym sa...

Välkommen hem -du globetrotter!
Vi har dig gärna himma i Sweden!
Bra jobbat som vanligt kompis
/Brunte

Lars D sa...

Tack, vad snälla ni är.
Roligt att träffas Martin. Hoppas att det löser sig med sommaren för dig.
Brunte, vi ses snart.
Mor, jag ringer.
Kramen.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden