söndag 30 november 2008

Söndag


Foto: Magnus Sundberg/GP
Det är tidig morgon i Skåne. Det är fortfarande mörkt ute.
Om jag hade varit i Göteborg hade jag gått på vernissage idag.
Min kompis Magnus Sundberg på GP publicerar idag ett reportage från Bangladesh/Indien i tidningen och på eftermiddagen har han vernissage med bilderna. Om du inte är i Göteborg du heller så ser du ett bildspel från Bangladesh här och ett från Indien här.
Magnus är en duktig man. Han är engagerad och tycker det är roligt med fotografi.
Alltid en stor inspiratör på många sätt. Vi sågs i New York för ett tag sen och åt middag. Mycket snack och god mat såklart. Han hade hyrt en fin våning en vecka. Bara en sån sak. Senast badade vi en sen natt i Tylösand efter en god ost på hans rum.
Jag ser också när jag surfar runt att Martin Gustafsson har gått om Gunnar Larsson som Malmös guldsimmare. Han tog sitt 33:e guld igår och jag vet att han kollar in min blogg ibland så jag passar på att säga Grattis direkt. Martin är också en flitig fotograf.
Klara Svensson tog brons i VM i boxning och hon är säkert arg för det medan jag ändå måste tycka att det är stort. Förra gången tog hon silver och står alltså fortfarande på pallen. Grattis Klara!
Se ett bildspel jag gjorde om henne här inför EM och ett här efter EM.

1 kommentar:

schmunk sa...

haha, tackar tackar

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden