lördag 22 november 2008

Vad ska bort?


Redigeringen av ett bildmaterial kanske är det svåraste och det roligaste i vårt yrke.
Jag håller på med filminspelningen som jag var på i Stockholm för någon vecka sen.
Den här går bort såklart.
Jag fick ett mail om detta.
Det är ett gäng fotografer som samlas under samma tak. Kolla runt lite får du se vad du tycker.
Bill Gates är i Sverige. Aftonbladet har ett bildextra från hans spritparty.
Vilket ord.
Sist jag var på party utan sprit så har jag för mig att det var på Domus i Västerås och jag drack Zingo och åt chokladbollar.
Även om nervositeten var stor så fumlade jag mig upp till en tryckare innan allt stängde vid 22:00.
Spritparty...nej jag vet inte. Kom igen.
Vad är inte det liksom så rätt är det ju men det finns något nedlåtande i ordet.
Jag har också varit på några sommarpartyn med personalen från tidningen och jag tror Bill gick hem i Göteborgsnatten betydligt rakare en nattcheferna på den där tidningen.
Jonas ringer från Gällivare. Han springer runt i snön där uppe och plåtar skidor och vi skrattar åt ett gammalt bråk med funktionärerna på OS i Turin när svenskorna tog guld i curling.
Jag har det som ljudfil också, hahaha

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden