söndag 6 maj 2012

Giro D´italia 2











Som jag skrev redan igår så är det ju lite klurigt det här med sporten cykel.
Dom cyklar fort som bara den. Jag är glad att vårt uppdrag var mer "när giro d´italia kom till byn" för om jag skulle bevaka en svensk eller den som vann så hade det varit väldigt svårt att få någon variant.

Jag tänkte mycket på det, på cykelfotografen. Om du som det skulle bevaka ett lopp som tar 10 minuter och dom cyklar i 50 km/h. Då hinner du bara få en chans och jag ser nästan inga möjligheter att montera heller även om jag ska försöka göra det idag.
Men idag kör dom ju alla på en gång och jag får förhoppningsvis fler chanser än en.
Det är 20 mil och det handlar väl om en jakt med bil och publik antar jag.
Vi får se.

Herning som den lilla byn heter är helt galna i det här med cykel. Som du ser på bilderna lite längre ner så fixar folk med sina hus och även ålderdomshemmet i byn hade satt ut en nybäddad säng.
I rosa såklart. Rosa är liksom färgen för girot.






























Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden