torsdag 31 maj 2012

Sista maj






Visst, jag vet. Det är torsdag kväll. Sally Mann är på fotografiska. Sarah Moon är i samma stad.
Sean Penn med om jag fattade det hela rätt men honom skiter jag i.

Sitter och får ur mig lite frustration med grejer som bockas av snabbt och lätt.
Det gäller verkligen inte att samla på sig för mycket saker, det blir ofta värre än själva görandet.
Bördan av listan blir tyngre, är du med vad jag menar?

Eleverna har haft vernissage, jag hoppas verkligen det gick fint för dom.
Jag kollar min lilla film och inte mindre än 88 har sett den nu på kvällen.

På vår fredagsbön imorgon blir det bra, då ska vår andra fina och duktiga praktikant Sara Johari hålla i själva bönen.
Tyvärr är det hennes sista dag dessutom.
Konstigt också att höstens praktikant Anna Ekros kom förbi just idag och sa hej till oss.
Henne får du säkert läsa mer om här under hösten.
Emma Larsson blir hennes handledare.

På kvällen ska vi ut och äta hela bildredaktionen. Men det är ju också väldigt fint.
Kan det kanske bli en form av "superfredag" ändå kanske?
Vi får se, jag ska ut på jobb direkt på morgonen.
Jag jobbar på kranskommunerna under hela fredagen.

Om jag hinner ska jag också åka förbi och se om Musikbörsen kan hjälpa mig bygga två sladdar jag vill ha.
Inser nu när jag skriver detta att detta ger just du blanka fan i, eller hur?

Bilden är tagen i Australien lite tidigare i år och jag ska skriva en text när jag får tid och se till att den publiceras i avisen på något sätt.

Okej, imorgon börjar sommaren.
Juni, juli och Augusti är väl sommarmånaderna om jag fattat det rätt?
Shit, börjar få lite panik över OS i London.
Va? Är det jag som ska göra det?
Måste lämna in min 70-200mm på lagningen. Linserna låter ju som maracas i det där lilla röret.
En punkt till som ska fixas alltså.

Ähh, gå och lägg dig!
Okej, hörs imorgon.


Det blev 177 inlägg i maj månad.
Är det normalt?
Är det viktigt med normalitet förresten?

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden