torsdag 31 maj 2012

On the road

Om du hänger med här har du säkert sett att jag varit i Stockholm under några dagar.
Jag kom precis mellan två hängningar på Fotografiska vilket var lite surt men det är fint där ändå.

Samma på Kontrast, där eleverna från Sundsvall just när jag var där hängde sin utställning.

Ikväll är det dock vernissage på galleri Kontrast så jag tycker verkligen du ska gå förbi.
Som guldvästvinnare så kunde jag få mig en liten förkik så att säga så jag smet in där och filmade lite.
Du ser den lilla snutten längre ner i det här inlägget.
Det är roligt med samlingsutställningar för det blir så varierat.
Du kan nog också ta dig en tidning när du är där och se vad alla gjort även i den.
Jag har en här, den är snygg.

Daniel Ekbladh, Hugo Nabo, Per Nilsson, Dennis Pettersson, Linda Eliasson, Tobias Welander, Emma Johansson, Markus Boberg, Staffan Eliasson, Carolina Makkula, Erika Berglund, Måns Regårdh och Victor Lundberg är det som ställer ut och som nu också slutar sin skola i Sundsvall.

Just i Sundsvall så avslutas alltså skolan med ett eget långt projekt och dessa studenter jobbade under ett tema som kallas "On the road" och fick för det jobba med projektet i 8 veckor.

Se gärna min lilla film också och jag har bara spontant valt att prata med tre av eleverna.
Min yngsta dotter var med så det var också av den anledningen det inte gick att göra mer än så.
Håll till godo ändå och gå som sagt på vernissagen ikväll från 17:00 på galleri Kontrast.

2 kommentarer:

IDK sa...

Fint, du är duktig vännen.Kram

Lars D sa...

Tack vännen, du är snäll du.
Ses imorgon hoppas jag.
kramen,

LGD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden