söndag 20 maj 2012

En ny dag randas



























Det är söndag, inget nytt med det egentligen.
I Skåne skiner solen och det känns som att det blir en fin dag.
Tidningen gav oss inget extra idag känns det som.
Bildmässigt alltså.

Om jag var i New York idag så skulle jag köpa NY Times och kolla Pieter ten Hoopens bilder.
Är du svensk bloggare och bor där kanske du kan visa oss hur det ser ut:-)

Fotomässigt har jag inte gjort något speciellt under helgen. Jag har tejpat om mina kameror och bytt väska och fixat i den, det var skönt och funkar mycket bättre nu.
Klapp på axeln.

Läs gärna senaste numret av Filter, där finns en intervju med Mattias Klum.
Apropå det så ska jag själv ut i naturen idag och se vad det kan ge, se upp IDK säger jag bara.

Nikon ger ut några blixtfilmer som du kan se här, här och här.

Du kan också med lätthet se detta som jag lägger ut här under.



Eller varför inte detta som kommer nu.



Engelsmännen vann CL-finalen. Inte på talang, utan på vilja.
Mycket går att göra på ren vilja.
Det är fint.
Köp gärna Hans van der Meers bok "Spelplats Europa".
Underbar bok.

En ny karbinhake idag. Du vet att du hittar bra och billiga på Biltema numer va?

Bilderna till detta inlägget är tagna på Dee Why beach utanför Sydney och som du kanske såg så la jag ut fler bilder i fredags.
Dessa här kom inte med dock.

Karolina och Carola har namnsdag.
Hurra för er!

Läser just nu.
The Mennonites av Larry Towell. Jag fick den av PFK västra när jag var där och föreläste.
Det är andra gången jag läser den.
Gör det du också, så fin bok.
Tack Peter Claesson och resten av gänget i Göteborg.
Saknar Peter, det gör jag ofta.











Är du i Stockholm? Gå till Fotografiska, det ska du alltid göra.
Du missar inte Sundsvallsstudenternas vernissage va? Torsdagen den 31/5 på Kontrast.

Nej, nu tror jag vi får ta söndag va?
Ha en skön en du med.

Just ja, innan jag lägger av så vill jag bara tacka Alexander Mahmoud som skickade ett gulligt mail till mig igår.
Du gjorde min dag.
Gå in på hans hemsida och kolla du med.

Foto: Alexander Mahmoud

Sådär.
Nu tror jag att jag ger mig. Mys söndagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vadå tejpa om kameran??
Har du karbinhaken till något speciellt?

mvh Rickard

Lars D sa...

Min tejp var lite gammal och trött så jag tejpade om den. Jag tejpar ofta "ner" kameran lite så ser den lite skruttig ut.
Karbinhake är bra att ha till mycket. Då kan man hänga grejer på olika ställen. Som ett enbenstativ i ryggsäcken tex.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden