lördag 26 augusti 2017

Lördag


Igår kväll fick jag möjligheten att fotografera SM i friidrott i Helsingborg.
Jag vet inte riktigt hur många friidrottstävlingar jag gjort, det är kul.
Det är en sport man kommer nära på och närhet är så bra, det blir lättare då.

Kvällen började med en B-final i stav där Annika Jönsson hoppade så bra att hon tog silver i hela stavtävlingen. Ja, du ser hur glad hon är när hon klarar sitt personliga rekord, gång på gång. 
På friidrott är det alltid full fart, det händer grejer hela tiden.
Så lite stressigt ärligt talat. Jag ska dit idag igen.

-----------

När jag anställdes på Sydsvenskan 1993 så fick jag Hans Jonssons tjänst på tidningen.
Igår såg jag honom på den samiska TV:n, kolla du också.
Här gör du det.

-----------

Jag ser också i Norska Journalisten att Andrea Gjestvang har gjort ettporträtt på Helge Skodvin.
Du läser artikeln här.

-----------

DN har en fin berättelse om Kim Wall idag och den historien har jag varit inne på att göra en kortfilm om hela veckan, men varken tiden eller ekonomin har tillåtit mig, men jag blev glad när jag läste detta.

Nu måste jag ånga vidare här. Bilden här nere är på Fanny Roos som vann kulfinalen och är med det bästa i Sverige på att stöta kula.

Ha en fin lördag!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden